tirsdag 26. april 2011

48.



En nordlending var ute på byen.
Utover kvelden blei han god og sveiseblind.
På tur ut av stamplassen snubla han i toppen av trappa og raste nedover med hodet først.
Dørvakta kom springandes og spurte: "Bomma du på et trinn?"
Litt omtåka svarte nordlendingen: "Nei, æ tror æ traff alle



De fleste vet jo at en samisk femtiåring er hva vi kaller en femtilapp
flere:

Hva kalles en intelligent same? Huskelapp.
Hva kalles en samisk forfatter? Papirlapp.
Hva kalles en ventende same? Kølapp.
Hva kalles en økonomisk same? Pengelapp.
Hva kalles en uærlig same? Jukselapp.
Hva kalles en tissende same? Skvettlapp.
Hva kalles en 50 år gammel same? 50-lapp.
Hva kalles en samerektor? Overlapp.
Hva kalles et samisk kunstprodukt? Lappverk.
Hva kalles en same som bankes opp? Rislapp.
Hva kalles en samisk bonde? Åkerlapp.
Hva kalles samiske eiendeler? Lappesaker.
Hva kalles en samerektor? Overlapp.
Hva kalles en samisk øyelege? Øyelapp.
Hva kalles en samisk engel? Skylapp.
Hva kalles en same som er avhengig av Cola? Colapps.
Hva kalles en samenes nasjonalrett? Lappskaus.
Hva kalles et samisk gulvbelegg? Lappeteppe.
Hva kalles en samisk kokk? Grytelapp.
Hva kalles en samisk lege? Plasterlapp.
Hva kalles en samisk skredder? Tøylapp.
Hva kalles en samisk kreditor? Tilgodelapp.
Hva kalles en tilbakestående same? Mangellapp.
Hva kalles en døpt same? Navnelapp.
Hva kalles en mosjonerende same? Strekklapp.
Hva kalles en samisk befal? Kruttlapp.
Hva kalles samenes favorittdans? Lap dance.
Hva kalles en same med topplue? Laptop.
Hva kalles en same med demens? Huskelapp.
Hva kalles en samisk rundbrenner?Flygelapp.
Hva kalles et samisk prøverørs barn? Prøvelapp.

 





Litt pensjonister:


Bestemoren: - Spis opp grøten din så blir du pen når du blir stor.
Jenta: - Spiste du aldri opp all maten din du da bestemor?


– Og hva foretrekker De som 80-åring i dag? Kvinner eller vin?
– Å, unge mann, det kommer helt an på årgangen.


- Min humkommelse er blitt mye bedre i det siste, sa gamle Nilsen til sin venn. Nå kommer jeg ofte på at det er noe jeg har glemt.


Fru Svendsen var alle ekspeditørers skrekk, og hennes munnrapphet var viden kjent. En dag kom hun spradende inn i hattebutikken i Storgaten:
- Jeg skulle gjerne se på en ny hatt, en av den typen som våren mote tilsier. Kan De være så snill å gjøre Dem hurtig ferdig med den kunden de holder på med, og hjelpe meg, unge dame? Ekspeditøren rødmet, lot den andre kunden klare seg selv og spurte fru Svendsen:
- Vet De hvilken hattnummer det skal være?
- Nei, det vet jeg faktisk ikke, svarte fru Svendsen med et olmt blikk, men forsikkerhetsskyld har jeg tatt med hodet.


Han var 75 år, følte seg ikke helt bra og sa til legen:
- Tror du jeg bør begynne med helsekost?
- Nei, jeg vil heller anbefale konserveringsmiddel.


Lille Per spør bestemor hvor gammel hun er:
- Bestemor hvor gammel er du?
- Nei, det har jeg helt glemt.
- Dra ned underbuksa di og se da vel.
- Nei sånn må du ikke si lille Per.
- Jammen i underbuksa mi står det fire til seks år.


- Veit du kvifor gamle menn ikkje kan hoppe høgde?
- Nei.
- "Old man river"








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar