torsdag 27. januar 2011

29


Oppgitt mann; Jeg skulle vært en støvsuger.
Da hadde jeg blitt tatt på slangen,
kjent suget, tømt posen og kanskje blitt
lånt bort til nabokjærringen.
_______________________________

En bonde ble kjent med en fiskerfrue, -
faktisk så godt kjent at det endte med farsskapssak.

Til alt hell var fiskeren en storsinnet sjel som tilga kona og beholdt
både henne og den nye ungen.
...
Men han forlangte en ting: Bonden skulle betale forsørgerbidrag til ungen.
Dette aksepterte ikke bonden, og saken endte i retten, der bonden viste
til Jordloven § 36 2. ledd, pkt. D, som lyder:
* Hvis en del av bondens sæd faller på annen manns grunn, skal grøden tilfalle
grunneieren.

Fiskeren protesterte ikke på det, men påberopte seg Lov om fiske og fangst,
pkt. 16, der det står:
* Hvis faststående redskap settes innenfor grunnlinjen til annen manns
grunn, skal det kappes så tett inntil festet som mulig, for dermed å hindre
at ny skade oppstår.

Bonden aksepterte forsørgerbidraget.
____________________________________

Per og Erik var tvilllinger. Per eide en gammel elendig båt og tilfeldighetene ville det slik at Eriks kone døde samme dag som pers båt sank. Noen dager senere traff per en gammel tante som trudde han var Erik. "Så leit å høre om tape ditt". Per trudde hun mente båten, og svarte; "Nja, faktisk er jeg bare glad kvitt henne. hun var gjennområtten fra dag en. Underdelen var fullstending revet fra hverandre, og hun luktet gammel fisk. Hun lekk hele tiden, og hadde en stor sprekk bak og et ganske stort forran. Hver gang jeg brukte henne ble hullet større og større.. Jeg går ut fra at det som tok knekken på henne var da jeg leide inn 4 karer som ville ha det litt morro.Idiotene forsøkte å komme inn i henne samtidig, så hun sprakk hun på midten. Men det er ekke farlig, får bare begynne å sjekke annonsene for å finne en ny.

___________________________________________________

En mann solet seg naken på stranda og tenkte at han skulle kjøpe seg røyk. Byen var noen hundre meter borte og da han var komt halvveis møtte han på en politimann.
- Du får ikke gå naken, folk kan se deg her!
- Hvis jeg står som en statue når folk går forbi, går det greit da?
- Hmm... La gå da.
Mannen fortsatte til byen og kjøpte seg en pakke røyk og en lighter og fortsatte tilbake. Da han var komt halvveis møtte han på tre damer, og sto som en statue.
Se her! En automat, sa den første.
Den første fikk en pakke røyk og den andre fikk en lighter. Da det var den tredjes tur, funket ikke "automaten," men etter litt styr med spaken kom det noe ut.
- Se her hva jeg fikk! Hudkrem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar